Paladyni zachodniego królestwa: Wiek królów
- Liczba graczy: 1-4 osoby
- Wiek: od 12 lat
- Czas gry: 90-120 min
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Paladyni zachodniego królestwa.
Paladyni zachodniego królestwa: Wiek królów to dodatek przenoszący nas w czasy X wieku i burzliwych losów państwa Franków. Reprezentując jeden ze szlacheckich rodów i operując na mechanice zarządzania robotnikami, staramy się poprowadzić naszą frakcję do dominacji nad pozostałymi. Paladyni zachodniego królestwa: Wiek królów jest dużym dodatkiem, zawierającym nie tylko więcej kart mieszczan, najeźdźców czy paladynów, ale przede wszystkim aż 7 rozszerzeń do podstawowej planszy (4 do plansz graczy, 2 do planszy głównej i 1 do rozgrywki jednoosobowej), a także wcześniej nieznane karty. Dzięki temu będziemy mogli wykonywać nowe akcje, takie jak zaciąg, negocjacje czy werbunek. Przy ich wykonaniu kluczowym stanie się nowy atrybut - dyplomacja.
Paladyni zachodniego królestwa: Wiek królów wnosi do gry kilka zmian w przygotowaniu. Od teraz, dzięki nowym kartom paladynów, przy każdym wyborze paladyna będziecie podnosić nie 3, a 4 karty, z których jedną odrzucicie na stałe do pudełka. Z kolei karty dekretów, które nie znalazły się na planszy głównej, podzielicie między sobą. W ten sposób każdy z Was będzie miał do spełnienia jeden sekretny dekret, każdy też otrzyma jedno rozszerzenie do swojej planszy, dzięki czemu na końcu gry będzie mógł indywidualnie punktować.
Przed Wami otwierają się szerokie możliwości dzięki czterem nowym akcjom. Na planszy głównej znajdą się odkryte karty zaciągu, na których będziecie mogli umieszczać robotników, podobnie jak w przypadku kart królewskich łask. Tych robotników nie odzyskacie jednak na końcu rundy, ale dopiero po wykonaniu akcji zaciągu i zabraniu do siebie konkretnej karty. Z kolei akcja dyplomacji umożliwi Wam wykonanie w imieniu szlacheckich rodów jednej z dwóch innych akcji: powierzenia lub werbunku.
Wybierając powierzenie lub werbunek, otrzymacie karty dyplomacji, by w zależności od wyboru, użyć ich na dwa sposoby. Decydując się na powierzenie, karty negocjacji umożliwią Wam wykonanie innych akcji, ale bez ponoszenia ich standardowych kosztów. Z kolei wybierając werbunek, karty negocjacji będziecie kompletować w zestawy, by za każdy z nich otrzymać do 9 PZ na końcu gry.
- 1 dyplomata
- 4 warsztaty
- 4 znaczniki atrybutów
- 30 kart negocjacji
- 16 kart paladynów
- 6 kart najeźdźców
- 8 kart mieszczan
- 4 karty sojuszników
- 30 kart zaciągu
- 2 karty schematów
- 2 karty królewskich dekretów
- 5 kart królewskich łask
- 7 rozszerzeń planszy
- 6 dodatkowych kart do trybu kooperacyjnego
- instrukcja