Tekhenu
Cztery
tysiące lat temu na wschodnim brzegu Nilu, położono fundamenty świątyni
Amona-Ra. W ciągu dwóch tysięcy lat kompleks świątynny był stopniowo
rozbudowywany i stał się powszechnie znany jako „Najbardziej Dobrane z Miejsc”
(Ipet-Isut), szczycąc się największym budynkiem sakralnym na świecie. Dziś
miejsce to znane jest jako Karnak i położone jest
w Luksorze we współczesnym
Egipcie.
Tekhenu:
Obelisk Słońca, to ekonomiczna kościana gra euro autorstwa Daniela Tasciniego
(Tzolkin, Teotihuacan) i Dávida Turcziego (Anachrony, Kitchen Rush,
Tawantinsuyu), która zabierze graczy do starożytnego Egiptu. W tej strategicznej
potyczce dla 1 do 4 graczy, manipulują oni kośćmi i dobierają akcje tak, by jak
najefektywniej wznieść kompleks świątyń.
Zgodnie z ruchem słońca dookoła
obelisku, gracze uzupełniają kości na planszy na początku rundy – są one
niezbędne do wykonywania akcji (akcje bez kości są niedostępne). Plansza
podzielona jest na sześć części, z których każda wiąże się
z innym egipskim
bogiem. Pośrodku stoi imponujący obelisk (Tekhenu), który rzuca cień na
poszczególne obszary planszy.
W
rezultacie sektory wokół obelisku są podzielone te położone w pełnym słońcu,
zacienione i zupełnie ciemne. W każdej rundzie gracze dobierają wyniki na
kościach do swoich zamierzeń i wykonują akcje związane z wartością kości oraz
sekcją, z której została dobrana. Zmienna i zależna od graczy pula akcji nadaje
niepowtarzalność każdej rozgrywce oraz wymaga od graczy śledzenia ruchów innych
graczy i planowania z wyprzedzeniem! Gra toczy się na przestrzeni kilku rund.
Wygrywa gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa, zdobywanych na różne
sposoby w różnych sekcjach.